28 Nisan 2014 Pazartesi

MAKARA İLE KORDON YAPIMI

Örgü Makarası ile Kordon Nasıl Örülür



Hem evde birkaç gün fazla vakit geçirme imkanı bulmuşken, hem de bu kadar örgü kordona dolanmışken konuya değinmenin tam sırası diyerek Pazar günü bir yandan ördüm, bir yandan fotoğraf çektim :) Hem örüp hem fotoğraf çekme konusunda ne kadar başarılı oldum, onu bilmiyorum ama fotoğrafların en azından merak edenlere fikir vereceğini ümit ediyorum.
İki tane örgü makaram olduğundan bahsetmiştim.
makara örgüsü nasıl_1
Küçük olan makara ile daha ince kordonlar örerken, daha büyük olanı ile daha geniş kordonlar örebiliyoruz. Benim elimde olan makaralardan daha büyükleri olduğunu da duymuştum ama denk gelmedi henüz :)
Küçük olan makarada pembe renkli ipten başlanan örgü kordonumuz bekleyedursun, biz büyük olan makara ile bu işi kıvırabilir miyiz, bir bakalım *-*
makara örgüsü nasıl_2
Önce makaranın içinden ipi geçirin ve alt kısımda bir ya da iki karış kadar uzunlukta bir ip bırakın. Elinizdeki ipi dıştan içe doğru makara üzerindeki her çubuğun çevresinde dolayın.
makara örgüsü nasıl_3
Fotoğraflarda da nasıl bir görüntü elde edeceğinizi rahatlıkla görebilirsiniz.
makara örgüsü nasıl_4
İpi ilk doladığınız çubuğa geldiğinizde aynı işlemi tekrar edin; yani dıştan içe doğru ipinizi dolayın ve bu kez tığı elinize alıp alttaki ilmeği çekerek doladığınız ipin üzerine geçirin.
makara örgüsü nasıl_5
Aynı işlemi düzenli olarak yineleyin. Örgü kordonunuz uzadıkça makara içerisinde örümcek ağı gibi bir görüntü oluşacak.
makara örgüsü nasıl_6
Yapılan işlemi yinelemek gerekirse;
makara örgüsü nasıl_7
Kordonu siz ördükçe makaranın alt kısmından aşağı doğru uzayacak. Gördüğünüz gibi oldukça basit ve rutin bir işlem – fotoğraflardaki ip yığını gözünüzü korkutmasın :)
makara örgüsü nasıl_8
Daha geniş olan kordon içerisine benim bir önceki yazımda paylaştığım kolyede olduğu gibi iri boncuklar yerleştirebilir, küçük makara ile ördüğünüz kordondan üç eşit parça örerek saç örgüsü yapabilir; kolye, broş, kemer, saç tokası ya da ev aksesuarlarınızda çok değişik amaçlar için kullanabilirsiniz.
makara örgüsü nasıl_9
Örgü bitirme işlemini o aşamaya henüz gelmediğim için fotoğraflayamamıştım. O aşamada da yapmanız gereken, ipi yine bir-iki karış uzunlukta keserek bırakmak ve kalan ipi ilmekler içinden geçirerek tüm ilmekleri tek bir noktada toplayıp ipi sıkmak.
Umarım anlatımım ve fotoğraflar sizlere fikir vermiştir. Başlangıç olarak düz örün sonrada boncuk takarak deneyin harika takılar yapıcağınıza inanıyorum kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder