11 Haziran 2014 Çarşamba

KAYISI SUYU KONSANTRESİ












Kayısı konsantre-
  • 2kilo (iyi olgunlaşmıs)
  • 1kilo seker,
  • Yarım Çay kaşığından biraz daha az limon tuzu:
Kayısılar çekirdekleri ayıklanip kazana bırakılır,üzerini basacak kadar su ve seker eklenir,ocağa konur iyice haşlaninca ocaktan alınıp blendirla iyice püre haline getirdim ve ince tel süzgeçten geçirdim daha sonra tekrar ocağa koyup bi 15-20dakika daha kaynattim(şekerli sevenler için biraz daha şeker ilave edilebilir veya hazırlanıp içerken de ilave edilebilir)indirmeden 2dakika önce limon tuzunu katıp indirdim,soğuyunca buz poşetlerine doldurup dipfirize attim daha uzun süre saklayabilmek icin, hazırlarken damak tadımıza göre su ilave edip buz gibi içiyoruz,inanın okadar harika oluyor ki anlatamam tatmak lazım:)ramazanda ve bayramda misafirlerime doğal ve soğuk birşeyler ikram etmenin güzel olacağını düsündüm, Afiyet olsun…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder