17 Haziran 2014 Salı

PESTO SOS YAPIMI

MALZEMELER:
  • 1 demet taze fesleğen veya reyhan
  • 1 çay bardağı ceviz
  • Yarım çay kaşığından az tuz
  • 1 su bardağı kadar sıvı yağ (zeytinyağı kullanıyorum)
  • 1 diş sarımsak

Pesto Sos Nasıl Yapılır?

  1. Fesleğenler yıkanıp kurutulur.
  2. Mutfak robotunun haznesine konur.
  3. Üzerine sarımsak, ceviz ve tuz eklenir.
  4. Bu aşamada biraz robottan çekiyorum.
  5. Sonra azar azar yağını ekliyorum.
  6. Yağı üzerine çıkacak kadar olduğunda robotta çekme işlemini bırakıyorum.
  7. Resimde gördüğünüz kavanozlara paylaştırıp buzdolabına kaldırıyorum.
  8. Buzdolabında 1 ay kadar durabilir.
  9. Bütün kış dolabınızda olsun isterseniz fazla yapıp uygun kaplara koyduktan sonra dondurucuda saklayabilirsiniz.
  10. Bu sosu makarnalarda, domates soslarında, salatalarda severek kullanacaksınız.
  11. Hatta çok sevecek her yerde kullanmak isteyeceksiniz..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder